SHKM Baník Hodonín

Logo

Logo je registrováno a chráněno u Úřadu průmyslového vlastnictví České republiky. Použití všech log podléhá schválení!

Pokud potřebujete loga v křivkách, obraťte se na uvedený kontakt - redakce@shkmhodonin.cz.


V roce 2016 se oba hodonínské oddíly, jak mládežnické SHKM, tak druholigový tým můžu SHK, dohodly, že po patnácti letech sáhnou ke změně loga, které oba subjekty provázelo od jejich vzniku v roce 2001.

Téměř šest let reprezentovalo mužstva SHKM „Déčko“, jak se mezi fanoušky začalo velmi rychle logu s písmenem D a hokejovým pukem familiárně říkat. Z původně alternativního loga se Déčko stalo hlavním a jediným logem, s nímž bylo SHKM čím dál jasněji spojováno. Mládež vyznávala oranžovo-modrou variantu loga, mužský tým, který byl založen v roce 2018, používal černo-bílou kombinaci.

„Bylo to proto, aby si fanoušci oba dospělé hodonínské týmy nepletli. Proto jsme se rozhodli, že se vrátíme barvami o zhruba půlstoletí zpět a budeme oblékat zeleno-černé dresy,“ vrací se do doby vzniku A-týmu SHKM jeho manažer Martin Vyrůbalík.


1980 - 1982 1982 - 1984 1984 - 1990 1990 - 1992 1992 - 1994
1994 - 1995 2001 - 2012 2003 - 2010 2012 - 2016 2016 - 2022

Už v té době byl na stole návrh na kompletní „přebarvení“ klubu z oranžové a modré do zelené a černé barvy. Teď nazrál čas k tomu, aby se již čtyři roky stará myšlenka stala skutečností. „Rozhodnutí, že A-tým SHKM bude mít jinou barevnou kombinaci než druholigové SHK, mělo jasně danou logiku. Zároveň jsme si byli stejně jasně vědomi toho, že stav, kdy mládež a tým dospělých v jednom klubu vyznávají odlišné barvy, není dlouhodobě udržitelný a hlavně správný,“ říká předseda SHKM Karel Lidák.

Proto se vedení klubu už na podzim roku 2021 rozhodlo, že je správný čas a již během přípravných zápasů začaly první přípravy směřující ke změně loga a identity klubu.

Nová identita - nová loga

Autorem vítězného návrhu nového loga je slovenský grafik Slavomír Kišš, který v roce 2016 navrhoval i doposud platné logo našeho klubu – „Déčko“. „Oslovili jsme dva grafiky s prosbou, aby nám navrhli nové logo. Vítězným návrhem se nakonec stal ten od Slavomíra Kišše. Loga se od prvního návrhu po jejich finální podobu měnila jen minimálně, dolaďovaly se opravdu jen detaily,“ prozrazuje Lidák. Nové hlavní logo odkazuje na znak, který na začátku devadesátých let krátce nosili na svém dresu hokejisté TJ Baník Hodonín.

Je však vyvedeno nikoliv v původní sytě červené barvě, ale v tradiční baníkovské zeleno-černé kombinaci. Logo ve tvaru písmene H je navíc doplněno o nápis SHKM. V dnešní době je zcela běžné, že klub kromě hlavního loga používá i loga takzvaně alternativní, neboli doplňková. Tato loga se využívají v situacích, kdy není žádoucí, aby bylo použito logo hlavní – například na rukávy či další místa na zápasových dresech. Jednomu z alternativních log jsme dali pracovní název „vlajka“, druhé jsme pojmenovali nepřesně ale prozaicky „kladiva“.

Maskot Baníček

Velkou novinkou v nové identitě Baníku je maskot. I ten má své vlastní logo a bude využíván zejména pro naše nejmenší hokejové naděje. Jméno pro maskota vybrali sami fanoušci, kteří v anketě rozhodli o tom, že ponese jméno BANÍČEK.

Nový název

Další výraznou změnou, která v souvislosti s novou identitou přichází, je změna názvu klubu. SHKM Hodonín se totiž oficiálně mění na SHKM Baník Hodonín. „Tato změna se nabízela sama. Zelená a černá jsou v Hodoníně s Baníkem neodmyslitelně spjaty. Už v osmdesátých letech se mezi fanoušky začalo říkat »Jdeme na Baník«, naši fanoušci tento pokřik používají dodnes, jako Baník nás vnímají i všichni naši soupeři… Tohle vážně nebylo těžké rozhodování,“ přiznává šéf hodonínského klubu Karel Lidák. Od sezony 2022-23 tak bude hodonínský klub vystupovat jako SHKM Baník Hodonín. Tento název se promítne i do logotypu klubu.

Nové dresy

S novou identitu přichází naprosto pochopitelně i nové dresy. V těch starých odehráli hráči čtyři úspěšné sezony, během kterých dvakrát zvedli nad hlavu pohár pro vítěze Krajské ligy a vybojovali postup do 2. ligy. Grafické zpracování a výrobu nových sad dresů i dalšího klubového oblečení pro všechny kategorie SHKM od přípravky po muže, má na svědomí firma ACE SPORT, dlouholetý partner našeho klubu.

Nová éra

Dnešním dnem bychom rádi definitivně stvrdili přechod klubu do nové éry. „Věříme, že se hráči, rodiče, a hlavně fanoušci s novou identitou klubu velmi rychle ztotožní. Zelená a černá symbolizuje nejslavnější léta hodonínského hokeje, na které bychom v Baníku chtěli navázat. Nová identita je odkazem na úspěšnou minulost a zároveň symbolizuje naši snahu vrátit Hodonín pevně na hokejovou mapu, a to nejen mezi dospělými, ale také v mládeži,“ dodává předseda klubu Karel Lidák.















další články
Předprodej na pátý zápas osmifinále proběhne už dnes od 16 do 18 hodin
A-Tým
19.3.2024

Vstupenky na středeční rozhodující zápas série s Novým Jičínem budou v prodeji už dnes, tedy v úterý 19. března na pokla...
Baník v Novém Jičíně srovnal sérii na 2:2, napínavé a chvílemi vyhrocené osmifinále rozhodne až poslední pátý duel
A-Tým
19.3.2024

Čtvrtý zápas osmifinálové série hostil zimní stadion v novém Jičíně, díky skvělým hodonínským fanouškům to ale vypadalo,...